tisdag 17 juni 2008

...la chambre...










Sovrummet är inte det vi har prioriterat högst på vår renoveringslista! Jag har målat det vitt men sen har det bara fått vara. Det ska isoleras, sättas lister, målas igen mm så jag har inte haft nån lust att fixa till det därinne. Igår fick jag ett litet ryck och hängde upp en tallrikshylla och ställde en gammal gipsfris i den, ovanför sängen. Så nu känns det som ett nytt rum och det tog mig en halvtimme, man är ju lite trög i starten ibland! Snart kommer jag börja visa bilder från min mammas och pappas fina hem, många bilder.....ni hänger väl med på en rundtur då?




42 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så vacker fris och härlig järnsäng - vem behöver franska förnimelser när man kan titta in all era vackra bloggar!

Kram Maud

Stämningsfullt sa...

Åh så underbart vackert!! Det är så att man svimmar :)
Själklart vill jag följa med på en runda hos dina föräldrar!
Kram.

Annas skattkammare sa...

Ja visst är det härligt när man får ett ryck och bara sätter igång. Det blev underbart fint med den lilla tallrikshyllan och gipsfrisen i den. Självklart är jag här när rundturen hos dina föräldrar börjar! =) Ha det gott! Kram /Anna

Lina sa...

Åh så vackert!! Klart vi hänger med!!

lottens vita och gröna sa...

underat vackert marie, nu får jag en spark in ändan, hihi att komma igång med nåt i vårt! varmkram lotten

Jenny Oak Fae sa...

Så otroligt vackert...sedan håller jag med Maud´s kommentar till 100% !!!

: )

Kram, Jenny

<3

Mjuka sa...

Vackra bilder!! Jättemysigt
kramar Malin

LantlivsAnette sa...

Ojjj..ojjj Marie !
Du är en mästare på inredning..och på att fota så där underbart fint !!Så vackert ert sovrum ser ut att vara...hyllan, stuckaturen och alla fina kuddar....
Vet du..jag har skickat ett viktigt mail till dig alldeles nyss..jag vore tusenfallt tacksam om du kan svara..please..
Kram Anette

casa nostra sa...

beautiful pictures. i like the colors so much.

Rebecca sa...

Hej! Jag heter Rebecca och har länge följt din blogg för att jag tycker den är underbar. Jag har nu själv börjat med en egen blogg, vad tycker du om den, har du nåt förslag på vad som kan göra den bättre? :) om du har lust att kika på den vill säga. Jag tänkte lägga till dej som favorit på min blogglista. Skulle vilja lägga till mig på din? :) tack på förhand! Kram Rebecca
http://www.rebeccasegna.blogspot.com/

mysiga heestrand sa...

Självklart hänger vi med då du visar lite bilder från dina föräldrars hem. Vi ser fram emot det.
Ha en fin midsommar önskar vi
Marita & Camilla i Heestrand

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken underbar fris! Det blev jättesnyggt!
Ser gärna bilder från dina föräldrars hem också. Självklart hänger man med på det.
Kram
Marie

Evelinas hus sa...

Inte brytt mig om? Jag tycker det ser alldeles ljuvligt ut.
Vad kul med dina föräldrars hem, det ser jag verkligen fram emot.
Stor kram
Caroline

Marie sa...

Åååh, underbar tallrikshylla! Den är sååå fin! Ljuvligt fint med gipsfrisen och de små söta flaskorna. Jag tycker att ditt sovrum ser jättevackert ut, precis som resten av ditt hus!

Vad kul att få se bilder från dina föräldrars hus, det ser jag fram emot!

Ha en bra onsdag!
Kramar Marie

Millas hem sa...

Tycker att sovrummet ser ljuvligt ut!
Kul det ska bli att få se bilder ifrån deras hem!
Kram Camilla

Sofia på Me and my home sa...

ÅÅåååh som en dröm!!
Nu blev jag än mer inspirerad att ta tag i vårt sovrum - har faktiskt gjort en liten raid där uppe idag, men mer väntar!!
Kram!

VINTAGELINE sa...

Hei Marie
Stukkaturen og tallerkenhyllen gir virkelig franske fornemmelser.
Vakker jernseng og vakkert hvitt sengetøy.mmm...
Gleder meg til å se bilder fra dine foreldres hjem. Så spennende.
Jeg følger med.
Klem Line

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Självklart med spänning följer jag din blogg, du har ju så smakfullt hem kramis Maria

Sagalisa sa...

Jättefin gammal fris....ett sovrum ska vara precis så här skönt,inte för mycket plock!
Tänk så skir o vacker ett ogräs som hundkex kan vara...ska bli roligt att få hänga med till dina föräldrar!

Ha det bra/Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Ibland behöver man inte göra så mycket för att det ska bli ett lyft. Det blev jättefint i ditt sovrum. Det är ju roligare att piffa än att behöva göra en stor renovering.

Ha en bra midsommar!

Kram Ullis

Unknown sa...

Marie,

Jag tycker då att ditt chambre separe är lika vackert som alla dina andra vackra rum i huset.

Skall verkligen bli roligt att se vem du ärvt din fina fingertopps känsla ifrån. Kan tänka mig att dina föräldrar har det jättefint.

Hoppas att DU och din familj får en härlig midsommar!

Kramisar Jeantte

Anonym sa...

hej! allt du gör blir så vackert,och verkligen Unikt!! ha en underbar sommar!

Yvonne sa...

Du har en sådan bra smak. In i minsta detalj. Det måste vara underbart att ha närheten till Danmark, det verkar som det finns många härliga affärer och loppisar.
Med underbara saker att shoppa till sitt hem. Ert badrum verkar vara något utöver det vanliga.
Hälsningar Yvonne

Bruno och Mig sa...

Så vacker så lugnt.
Du skapar vackert omkring dig.

Kram

H A N N A S - F O R M sa...

Sagolikt vackert...tack för all inspiration du ger mig!

Ha en underbar sommar!!!

KRAM
Hanna

Solsjö - Under en vind sa...

Underbara bilder!!!

Jag hänger gärna med på tur i föräldrahemmet också!

Önskar dig en skön midsommarhelg tillsammans med nära och kära!

Kram!

Love Your Homes sa...

Hej Marie, det skall bli trevligt att se var du ärvt dina talanger från, säkert lika smakfullt som hos dig. Ha en trevlig kväll, Ingela

Lilla Trollbacken sa...

Självklart hänger jag med på den rundturen!
Vilken underbar fris du visar. Ha en underbar midsommar!
Kram
Gabrielle

smultrongården sa...

Otroligt vackert! Som vanligt... Ska bli jätte skoj med bilder från din mor. Henne "känner" jag ju.

Ha en underbar midsommar, hoppas ni får sol & värme.

Vi planerar för inomhus aktiviteter för att inte bli iskalla...

Kramar Eva

Anneli sa...

Sååå himla vackert! Precis en sådan färgskala och -former som får en att drömma gott!!

-Visst känns det skönt efteråt, när man får sina ryck..?!? -Och oftast inte alls så jobbigt som man hade befarat...

Jag är nog lite tvärtemot...börjar göra om i de mest avlägsna och oprioriterade hörn i huset för att sakta närma mig de riktigt stora och viktiga projekten...*fniss*

Önskar dig en skön midsommar med mycket sol och värme!

Kram

My lovely cottage sa...

so pritty and so pure!
the bedroom looks gorgeous.

Monolilith sa...

Helt underbart vackert!
Jag ser fram emot att gå den rundturen! :)
Ha en trevlig midsommar!

Anonym sa...

LA Chambre. Chambre is feminine in French. Yours is simply gorgeous. Superbe!

Anonym sa...

Hej!
Är dålig på att kommentera men tittar in på din blogg ofta!
Härlig inspirationskälla och en stund att bara drömma om inredning och ideér, tack för att du delar med dig.
Trevlig midsommar!

MVH Karin
http://skattkammaren.tradgardsblogg.se/

Ina sa...

Ser superfint ut. Gipsfrisen är underbart vacker!! Nu blir man sugen på att se mer från ert sovrum, är övertygad om att det är jättefint som allt annat hos er.
Önskar dig en härlig midsommar!!
Kram Ina

Inspiration i vitt sa...

Hej: men så fint du gjort i sovrummet.
Det är väl så för de flesta att man inte kan vara överallt och fixa o dutta.
Vissa rum och ställen får vara tills lust och inspiration kommer.
Kram på dig/Ingela B.

Inspiration i vitt sa...

..glömde säga att ditt hem är bland det finaste jag sett.

mig & alice sa...

Ville titta in och önska dig en riktigt trevlig midsommar!

Kraaam Melinda

me and alice sa...

Hej Marie!
Underbart sovrum! Vad snyggt det blev med gipsfrisen! Spännande att se dina föräldrars hem...
Ha en underbar midsommar!
kram Susanne

suedoise sa...

comme c'est beau chez toi,
tout de blanc vetu
j'adore ces univers simple
mais qui ont tellement de
profondeur.
a bientôt
laurence

Marie sa...

Hej Marie!
Kikar bara in så här på morgonen för att önska dig en riktigt härlig midsommar!
Kram Marie

AGENT 77 sa...

wow man blir sååå imponerad av din goda stil!!!

kam E