fredag 26 september 2008

Rena ljusterapin......

Copyright © 2008 Mari Eriksson - All rights reserved
Foto Mari Eriksson Styling Johanna Flyckt & Marie Delice Karlsson

Nu har vi haft flera fina ljusa dagar men snart kommer höstmörkret och gråa dagar smygandes. Så vad passar bättre än dessa ljusa bilder i denna tid från ett underbart vackert hem. Ett hem som har ett lugn över sig och där man får ljusterapi av den ljusa interiören. Fotograf är Mari Eriksson som också har en fin hemsida http://www.marifotografi.com/ med fler bilder som vi varit med om att göra. Det här är en liten liten del av bilder som ni kommer få ta del av längre fram i ett kommande projekt som vi har tillsammans. Vi har en bildbank som är helt otroligt fin och det ska bli så kul när alla får se och ta del av det! Förhoppningsvis i vår!!! Ni kommer svimma, nej, men ni kommer bli så inspirerade, jag lovar!!!!
Trevlig helg!!!

42 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har faktiskt redan varit inne och kikat! Alldeles ljuvligt underbart, ni är otroligt duktiga!
Kram Terese

Skatan sa...

Hej!

Ljusterapi...ja, det kanske är en stor del i varför vi är så många som faller för allt det vita och ljusa. Det är upplyftande!

Jättefina bilder - jag skall verkligen besöka bildbanken och låta mig inspireras och blåsas av stolen :)

Trevlig helg,

Anna

Jenny Oak Fae sa...

Underbara bilder...ni är så fantastiskt duktiga ni bägge..!

: )

Trevlig helg!

KRAM, Jenny

<3

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så tjusigt!
Kram
marie

Lilla huset på prärien sa...

Jag svimmar nästan redan - vilket vackert hem! Vilken dröm att kunna ha det sådär rent och fint! Inga små barntassar där inte...

Kram Jenny

Kallholmen sa...

Underbart med alla ljusa fina miljöer. Målade golv är rena ljusterapin. Ha en mysig helg.
Carolina.

Dalatorpet sa...

Jag måste bara få säga att för mig är din blogg den sida som har allt som jag önskar allt mkt vackert att titta på

marie sa...

Tack för alla kommentarer! Måste bara säga att i det hemmet bor det 4 barn, det ni!!!!

Hem och Lycka sa...

Ja, jag har redan sett Maris hemsida, jösses säger jag bara!! kram!

LantlivsAnette sa...

Åhhh wow, är det hemma hos Nina Hartman ? Himmel vad vackert..vad roligt för er att ha fått vara där hos henne..
Jag anar att det är till boken..
ha det gott
Kram Anette

Home No.1 sa...

Hej, enkelt,harmonisktoch såå Franskt, I LOVE IT!Tack för fin inspiration till kommande projekt..
ha en skön helg kram Annica.

Stämningsfullt sa...

Fantastiskt vackra bilder!
Kram.

Annas skattkammare sa...

Underbara bilder!!
Kram /Anna

Viola sa...

Tack för ljusterapin, här behövs den verkligen i höstmörkret, längtar så efter ljuset, vad spännande något gott alltså vi får vänta på, ha en skön helg, och tack för din helt underbara blogg! KRAM VIOLAN

Ett hus i vitt sa...

Åh jag har suttit en stund nu och tittat på Maris hemsida och måste säga att bilderna är helt fantastiskt vackra! Man blir alldeles tagen... Jag ser fram emot flera, och är beredd på att svimma ;-). Kram, Anette

Anonym sa...

ATT det lät spännande, känns som det kommer vara något jag gillar!

Älskar det vita golvet på understa bilden...

MODERN COUNTRY sa...

Takk for alle nytbare bilder som inspirerer gang på gang.

Ha en trivelig September helg!

Klem Aina

hemtrevnad marie sa...

Så supervackert!!
Ni är verkligen duktiga!!!
Väntar med spänning på att få se resten!!
Du talar väl om var och när exakt!?
Ha en härlig helg!!
kram!!

Heidi-anitha sa...

Takk igjen for så vakre bilder... Jeg ble så betatt av det vakre bilde med sengen... gulvet var bare som et åpent av.. blikk stille og så vakkert..og hvitt...

Jeg skal snart igang medå male mitt gulv i storstuen vår.. Jeg får ikke bestemt meg, kanskje du vil tipse meg, om jeg skal velge lys grå eller hvit maling? og syntes du et helblankt gulv ville være fint?

Hadde satt utrolig stor pris på din mening...

Ha en kjempekoselig helg, og lykke til med prosjektet!

Klemmer White vintage. Heidi-anitha

Inka sa...

Ja, där fick man ljusterapi så det räcker och blir över. Det är tur man gillar vitt så man får må bra året runt.

Ville bara säga att du har ett underbart hem. Jag blir lika glad varje gång när man kommer in till någon som ger så mycket inspiration.


Vänligen Inka

mysiga heestrand sa...

Så vackra bilder. Jag älskar vitt, kan inte få förmycket av det. Tack för all inspiration jag får av Dig.
Trevlig helg
Marita i Heestrand

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

En blandning mellan ett gammalt sjukhus och ett slott. Vackert! Ser fram emot bilderna!

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Spännande,väntar på att detta ska komma ut i tidningen.Apropå tidningar så har Sundsvalls Tidning varit på mig sen i februari ,och jag har skjutit upp det hela tiden (DE RINGDE 3 GNG IGÅR) men vad kan jag tillföra? kram och trevlig helg Maria

tre nyanser av vitt sa...

Underbart vackert!
Kram Marie

Anonym sa...

Alldeles, alldeles...uuunderbar är hela bloggen. Otroligt inspirerande, hälften hade räckt.;) Fantastiskt fina bilder!
*suck*
Kramar, Annica

junhe sa...

snyggt!

Evas Paradis sa...

Waoo ,,, vilka underbart vackra bilder. Det där projektet låter ju hel-spännande!
Kram Eva

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder. man får ljusterapi bara genom att titta på dem. Din krans var helt underbar. så enkel att göra sedan också.

Kram Ullis

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Riktigt fina bilder. Jag gillar också kransen som du har gjort, vad duktig du är. Ha en glad Måndag. Kram Pirre

Mitt hem i Frankrike sa...

Jag ar ofta inne hos dig, jag tycker om din fina blogg sa jag har gett dig en utmarkelse pa min blogg, sa det ar bara att ga in och kolla.

kram

Betty sa...

Oj vad fint , det ljuset kan behövas nu när mörkret närmar sig med stormsteg.
Kramar från Betty !

Anonym sa...

Hello,
I live in California and I must tell you that your blog site is the most beautiful and inspiring one I have found yet on the net. Please never stop!! I sell antiques at Matildasmouse.com in California you should check out the pictures...maybe we could inspire you also!! A friend in decorating!
Gale

Millas hem sa...

Hej!
Vackert som bara den, spännande att se vad som döljer sig i bildbanken sen!
Kram Camilla

Unknown sa...

Så vakre bilder i den lyse kjølige stilen.Dette likte jeg godt, hit kommer jeg nok tilbake.
Ha en god uke!
Klem...Ellen

Sussen sa...

Så fantastiske bilder! Ahhh her kunne jeg bodd...
Men hovedbildet øverst i bloggen din, jeg lurer fælt på om det går ann å få kjøpt en slik grønn lenke eller om du har lagd den selv?
Klemmer, Sussen

Drömmar och verklighet sa...

Mycket inspirerande !!

Majas mammelucker sa...

oj man kan helt enkelt inte se sig mätt...vilka underbara bilder...
Hade gott!!
Kramar Maria

linnea-maria sa...

Det är underbara bilder!!! Kram /linnea-maria

Reidun May sa...

Kom tilfeldigvis innom her.. Herlig blogg med masse inspirasjon, jeg likte godt rommet til Benjamin, smart seng!¨Kommer tilbake:)

Malin sa...

Hej!
Åh så vackert allting var här! Vilket drömhem. Min sambo är tyvärr mer åt det moderna och svarta hållet så jag får inte riktigt igenom mina önskningar om antikt, vitt och shabby chic jämt.
Kramar Malin

Katja - Bag End sa...

Lovely pictures and that bedroom looks absolutely stunning.

faire un songe sa...

I love looking at your pictures
Your decoration is so beautiful.
Have a nice weekend.
Greets Hetty Holland